Aquestes galetes feia molt temps que les volia fer, però mai trobava el moment. No sé a vosaltres, però els seus colors m'atreuen moltíssim i la meva sorpresa va ser saber que són fruit de caramels. Quina delícia! Ahir vam anar a fer la compra de la setmana i mentre fèiem cua per pagar vaig veure els caramels més senzills que es poden trobar (sense farcit ni trossets de cosetes). Caramel pur i dur. Finalment, havia arribat el moment de fer aquestes galetes. L'espera ha valgut la pena. La combinació de galeta amb gust de mandarina i el caramel cruixent de sabors diferents, és... una exquisidesa.
Avui és l'últim dia per presentar la recepta de galetes a Memòries d'una cuinera. Com sempre a última hora. Aquesta és la meva aportació. Espero que us agradi tan com a nosaltres. La meva nena ha disfrutat molt en tallar-les. És la primera vegada que ho feia i crec que no serà l'última. Les ha fet sense vidriera i si no la paro se les menja totes.
Ingredients
100 gr de farina
12 gr de farina de blat de moro
50 gr de mantega
Suc de 1/2 mandarina
25 gr de sucre glaç
Caramels de colors (2 per cada galeta, aprox.)
En un bol barregem amb les mans les dues farines tamisades amb la mantega a temperatura ambient fins a aconseguir una textura com la del pa ratllat. Afegim el sucre glaç i el suc de la mandarina. Ho amassem bé. Hem d'obtenir una massa suau. Si veieu que queda seca tireu-hi una mica més de suc, si pel contrari veieu que queda humida, poseu-la a la nevera uns 15 minuts.
Estirem la massa amb un corró. Amb un tallapastes fem les estrelles (o la forma que es tingui) i les posem en una plata de forn forrada amb paper. Amb el tallapastes més petit fem les estrelles al centre.
Posem les galetes al forn preescalfat a 180º durant 4 minuts. Les treiem del forn i posem els caramels al forat. Les tornem a posar al forn durant 6-7 minuts més, fins que adquireixin un to daurat i es desfacin els caramels. Vigileu que no us passi com a mi, que quasi se'm cremen les puntes!
Ho treiem del forn i ho deixem refredar completament abans de desenganxar-les del paper. Llàstima que hagin quedat bombolles al caramel.

A mi em passa el mateix!! Les vull fer fa mil anys i encara no he trobat el dia! A veure si demà passo pel super jejeje!!!
ResponEliminaMolt originals! Perfectes per regalar per nadal, no creus? M'ho apunto!
ResponEliminaAmb bombolles o sense són la mar de maques!
ResponEliminaVaja, una altra mini-xef!;)
Moltíssimes gràcies per participar al memòries.
jo també les tinc pendents, però encara no m'he animat!!!! són una xulada. moltíssimes gràcie sper participar. petonets
ResponElimina